tisdag 31 oktober 2017

Distress Ink mini

Distress Ink minidynor och slät vit cardstock.
Stora Post-It lappar som jag klipper 
som vågor i två olika utförande.

Stämplar tall från Art Impression,
gran  landscape stämpel/inkido
och text från  Gummiapan.

Jag börjar med marken och går sedan tillbaka
och stämplar tallarna och granarna.

Jag har också stämplat några  granar med clear 
embossing, för att få lite lyster i kortet.
Sedan strör jag över Fran-táge 
Shabby white embossing
och värmer underifrån.

Tack för all respons på detta kort, jag har
lagt till bildsekvenser i detta inlägg
 hur jag gjort hoppas ni förstår.

 
Börja med att klippa till två olika Post-It lappar till marken
 Börja längst ner och placera den första PostÏt lappen  lite snett,
 distressa mot Post-It lappen. Byt sedan till den andra lappen och upprepa
 När du byggt färdigt ditt landskap avsluta rakt över
med en av Post-It lapparna och arbeta dig upp mot toppen,
med distress färgen.
 Jag gör kanterna mörkare och lämnar lite ljusare
 område i mitten  Där kan man göra en måne med
 en vit färg istället för en Post-It lapp

.Då jag jobbar på en blank vit cardstock
kan man matta ner färgen  med hjälp av
 vit färg..Det här kortet fick en måne.
 Nu är det bara att stämpla dit träden där man vill ha dem.
OBS! glöm inte att sätta tillbaka Post-It lapparna
 där du vill att träden ska sluta
 Detta blev resultatet den här gången, nu är det
embossingens tur, den strör jag på och
embossar underifrån.
Jag har stämplat granarna i kanten på
skrivdelen inuti också.
Stämplarna är från Gummiapan, Art Impression

Här är det två kort av en cardstock samt 
de små två bitarna som blir över. 
Kortstommen ca10,6 x 15.2 cm, jag utnyttjar
hela cardstocken. 2 kortstommar och två mattor.
Kortet är med i följande utmaningar:
I morgon blir det 
 färgläggning för hela slanten med en vän.
Ha en riktigt bra dag idag
och tack för att du tittade in.
Zora





6 kommentarer:

brenda sa...

A really beautiful and peaceful Winter scene and super inking and stamping, many thanks for sharing with us at Stamping Sensation challenge.

B x

Pitney sa...

How can I obtain a translation in English? This is such s beautiful card that I would like to try it.

Christina sa...

Beautiful! Thank you for sharing your creation 😊

mooch sa...

Use Google translate. If you use Google Chrome as your browser, you can use Translate as a plugin function and get the whole page translated directly!

Bastelfunny sa...

Wow!!! Wunderful card.
I love it.
Hugs Funny

Rocky sa...

Thank you for joining us at MHK Designs with such a beautiful card, thank you for the run through too.