söndag 18 augusti 2013

TEKNIK 2 embossingfoldrar och distresser

Hoppas ni har testat att embossa lager på lager sedan förra veckan.
Den här gången använder jag mig av postitlappar, distresser, enbossingfolders, stämplar  från Pysselmyran  och 3d kuddar.
På dessa började jag med att puncha ut några cirklar från en post-it lapp. Dessa placerade jag ut lite varstans på mitt aquarellpapper. Sedan distressade jag lite svagt över hela papperet, med en ljus färg. Låt det torka och ta bort post-it lapparna
Stämplade sedan ett hjärta med en mörkare nyans av samma färg och torka igen. 
Distressa direkt i embossingfoldern, den sidan som ska vara uppåt. Med samma färg som hjärtat.
Kör allt genom Sizzexen/-Cuttle buggen. Tvätta folden i ljummet vatten och den är fräsch igen.
Stämkpla stämpeln en gång till och klipp ut, embossa för hand på baksidan med ett embossingverktyg (rund kula i änden) Hjärtat hela, bladen hela + bladådringen.





Dessa tre kort är gjorda med olika embossingfoldrar och tre stämplar



Korten är med i följande utmaningar:
paper-craftingjourney. # distressed/vintage      stempelsonne #95 Alles geht
nightshiftstamping. ab in die Natur   dreamvalleychallenges #6363-monochrome
sarahhurley#83-texture-dimension   polkadoodle  #33-have-heart


Vi ses om en vecka igen, då  visar jag
 hur man kan  använda post-it lappar
 på fler sätt ihop med distresser
Zora




7 kommentarer:

Anjie sa...

Great card. Thanks for joining us at Polka Doodles.
Anjie

KraftyKoolKat sa...

Your cards are gorgeous. Thank you so much for sharing your lovely creation with us at Paper Crafting Journey.

Hugs
Cathy DT
xxxxx

Anonym sa...

Fabulous cards, love the colours and texture on them! Thank you so much for joining us at the Sarah Hurley challenge Blog!!

Liz sa...

Lovely! Thanks for joining us at Polka Doodles.

jaine drake sa...

Lovely cards great work. Thanks for entering the challenge with Sarah Hurley this time.

alethea sa...

Gorgeous card! Thanks for joining us at POlka Doodles! HUgs xx

Unknown sa...

Lovely cards. Love the colour and texture, the checkerboard is so effective.

Thank you for joining us at the Sarah Hurley Challenge.
Claire x