tisdag 11 oktober 2011

Vitt- Monokromatiskt julkort med egna blommor.



Då var detta mitt 20 julkort, nu känns det lite mer rätt i planeringen. Va´kul att det blev vellum igen som utmaningsmaterial hos Scrapbutiken i deras julkortsutmaning. Jag använde ju det på mitt förra alster och ville fortsätta att leka med det.  Jag har stämplat direkt på vellumet och sedan embossat stämpeln. Obs om du värmer för nära bränns papperet sönder och blir brunt eller smälter. Jag har målat med färg runt byrån för att få lite slitagekännsla  och använt mig av lim som jag embossat för att få mer 3-d effekt. En annan utmaning är monokromatiskt och en annan utmaning har egna blommor och det har jag också fått med på detta kort. Beskrivning på hur jag gjort dem kommer senare i veckan. Kortet är gjort som en byrå, med två lådor där en ängel tittar fram.


Kortet är med i följande utmaningar:
Delightful sketches  Make it dimensional
Dutch dare-cardchallenges#133   Special fold card
4 crafty chicks # 58 Monochromatic
Polka doodle week 40  Handmade flowers

Ha en underbar onsdag! så ses vi snart igen :O)
Zora

7 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

uuuuuuuuunderbart!

Tamie sa...

Stunning, stunning card. Thank you so much for playing our monochromatic challenge at 4 Crafty Chicks. WTG!!

sandra's crafty corner sa...

fabulous project love it !!
thanks for joining us at dutch dare and good luck.
hugs sandra DT
p.s i have a blog candy if your interested HERE

May Britts papir og sånt sa...

For et nydelig kort i hvitt. Så flott med rosene og snøstjernene.
Takker for gode ord i bloggen min.
Legger meg til som følger.
Klem May Britt

Marita Johansson sa...

Såååå fiiint

FauxPainter - Dee Paramour sa...

A lovely card, thanks for joining in the Polka Doodles challenge.

Anonym sa...

Oh, det måste vara himla svårt att göra ett monokront (stavas?...) kort! Men jäklars vad fint det blev!! :)
Mvh Kicki

kicki_nr1@yahoo.se