söndag 9 oktober 2011

Julkort med ängel och skiss. nr 19


Nu har vi haft vår första frostnatt och marken är fortfarande vit nu på morgonen. Då passar det perfekt att visa  ett julkort, mitt 19:de kort och det är redan oktober. Nu känns inte julen lika avlägsen, som den gjorde när jag visade upp mitt första julkort för i år i juni. 
Jag har blandat flera utmaningar - tycker det är roligt att se vad som finns och sedan försöka kombinera ihop dem. Det blir en utmaning i utmaningarna. Den här skissen är en av utmaningarna.


Kortet går i turkosblått, 2 mönstrade papper från Echo park "Seasong greetings" och röd cardstock.Änglarna är från Slöjddetaljer, ett ark som heter Angels. God jul texten är embossad  på vellumpapper, det finns  mycket man kan göra med detta papper. Den här gången har jag inte använt något glitter och endast en blomma, som passade perfekt toni ton. En av de äldre  M. Stewart puncharna med hjärtan på rad, har jag gjort en bård av i samma röda cardstock som kortet


Kortet är med i följande utmaningar:
Skrapbutiken: änglar
Papertake weekly challenge:  Anything goes theme, with the option of adding something punched.
Cess challenges blog:# 57 seeing reed to be used as one of the main colour.
Pink gem challenge 31 a Christmas card with a heart/hearts included somewhere.

Vi ses snart igen! Ha en skön söndag :O)
Zora

6 kommentarer:

Alex sa...

Wonderful card! And what a nice flower!
Thanks for joining EAC!
Hugs, Alex

Angie sa...

Fabulous vintage christmas card love the image it's so pretty.
Thanks for joining us at Papertake weekly
Angie x

Tina46 Kreativblog sa...

wow I love your card !! thanks for joining in our challenge.
hugs
tina46
eac-dt

Jennifer sa...

This is so lovely! Thanks for playing at CES & AGOAC this week...you rocked themes! xx Jenny xx

Christine sa...

Gorgeous Christmas creation great take on the chall theme ..

thanks for sharing with us at A Gem of a chall this time

smiles Christine x

Anonym sa...

Jag har kollat runt på dina kort (orkar inte kommentera alla, då jag inte ätit frukost än...), måste bara skriva: VAD DUKTIG DU ÄR! Så fin färgsättning du har på dina kort! Dina kort blir så harmoniska. Kanon!
Mvh Kicki

kicki_nr1@yahoo.se