onsdag 24 augusti 2011

Julkort nr14


Då var det dax igen, för nästa julkort. Det är Scrapbutiken julkort nr 9  som har en skiss den här gången, men det är mitt 14de julkort. Det blev många lager på lager. Jag har jobbat med nya julpapper, som en vän gav mig som tack för att jag gjort ett kort till hennes pappa.Så här ser skissen ut


Skissen har jag följt rätt så slaviskt, med vissa undantag. Grunden är en röd cardstock, som jag använt på alla mönstrade papper som matta. Bilden  kommer från ett julpapper sedan förra året, har tyvärr inget namn. Även bokstäverna kommer från jul- collectionen som jag fick. Så här blev min tolkning.


Kortet är med i följande utmaningar:
Scrapbutiken  Skiss
Totally papercraft  Chrismas in august.
Divas by design challenge  9:  Chrismas im august

Ha nu en riktigt skön fortsättning på veckan :O)
Zora

8 kommentarer:

Vicky sa...

Just so gorgeous hun...!

thanks for joining us at tpc...and good luck..!

hugs Vicky xx

Nina sa...

Så vackert du har tolkat skissen. Jag gillar det jag ser.Kram Nina

Mim... sa...

Vilket snyggt julkort!!
Ha det gott...

Anita sa...

This is a beautiful Christmas card. Thank you for joining the Divas by Design challenge.

Tigerblomma sa...

Snyggt!

Berry sa...

How lovely and vintage style thanks for playing at Divas hugs Rebekah xx

Nelle sa...

Jätteläckert kort!

Tack för att du vill vara med på min bloggcandy och lycka till i dragningen :)

Kram Nelle

Marita Johansson sa...

Jättefint julkort